Tehát június 10.-én repültünk Nur-Sultanból Abu-Dhabiba, onnan pedig két nappal később Bakuba. Őszintén szólva szerintem Abu-Dhabit igencsak túlértékelik. Mivel a reptéri csatlakozás így volt olcsóbb, plusz én még nem jártam az Emirátusokban, ezért kimentünk egy éjszakára és ennyi elég is volt. Nem is nagyon írtam róla, mert nekem annyira nem. Megértem, ha valaki odáig lesz érte és tényleg, ez mindenkinek a saját dolga, de számomra minden más hely szebb, izgalmasabb, színesebb volt, mint Abu-Dhabi. Nem mondom, hogy soha többé, de egyelőre nem vágyom vissza.🇦🇪
Reggel 6-kor indult a repülőnk Bakuba, de légörvénybe kerültünk, így egy órát késtünk. Én olyan szinten fáradt voltam – mivel csak kevés időt töltöttünk az EAE-ban, azt nem alvásra pazaroltuk -, hogy szerintem életemben először sikerült végigaludnom az 5-6 órás utat és csak akkor tértem magamhoz, amikor a pilóta bemondta, hogy bocsánat a késésért. Miután leszálltunk, jöttünk rá, miért volt annyira olcsó a jegyünk. Egészen pontosan a Forma 1 utáni napon (reggelen) sikerült megérkeznünk. Ennek köszönhetően az első benyomásaink a városról forgalom nélküliek, mert gyakorlatilag az egész belváros még le volt zárva. Számomra egyébként a mai napig hihetetlen és bámulatos teljesítmény, hogy egy ekkora várost (2,4 Millió fő) ilyen szinten le tudnak zárni egy teljes hétvégére.🏎
A reptéren vennünk kellett egy kártyát a helyi tömegközlekedésre, mert itt sem lehet buszon fizetni, végül még fel is kellett töltenünk és még majd’ egy órát vártunk a buszra, ami végül a központban rakott le minket. A hotelünk is ott volt, gyakorlatilag az óvárosban, ami tele van kis macskaköves utcákkal, úgyhogy Baku engem már ott megvett. Lepakoltunk a szálláson, ahol egy nagy szobát kaptunk fürdővel, majd elmentünk pénzt váltani. Azerbajdzsán pénzneme a MANAT, amiből akkor 1,75-öt kaptunk 1€-ért.💶
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése