15/02/23

25.-30. nap 🇲🇾 MELAKA II/1.

Úgy 20 perccel hamarabb értünk Melakkába (Melacca, Malakka, Melaka), mint ahogy a menetrend ígérte, még úgy is, hogy késve indultunk, hála indiai sofőrünknek. Mindezt úgy, hogy az út felén leszakadt az ég és kettőt nem láttunk, helyenként pedig a vihar által kicsavart fákat kellett kerülgetnünk.🌀

Mikor beértünk a buszpályaudvarra, a sofőr hátrafordult felénk (mindig igyekszünk elöl ülni), és kérdés nélkül elmagyarázta, hogy ha átvágunk az épületen, a másik oldalon van a helyi buszmegálló, meg se fogunk ázni. Azta.🥰

Valóban, egy piaccsarnokon sétáltunk keresztül, és ott is volt az információs asztalnál néhány helyi, akik egyből mondták, melyik busszal menjünk és, hogy fejenként 2 RM-be fog kerülni, amit majd a buszon fizetünk ki. Majd szóltunk a sofőrnek, hol szeretnénk leszállni, aki kész volt értesíteni minket, ha eljön az időnk.🙃

Útközben láttam néhány Ipoh-hoz hasonló kínai étkezőcsarnokot, rögtön mondtam is, hogy azt szeretném majd kipróbálni, de végül úgy alakult, hogy csak a 3. napon került erre sor.🙂

És, hogy miért is mentünk Melakaba? Nos, én azért, mert a neten rajta volt Malajzia 5 legolcsóbb helyeinek listáján. Eredetileg ugye a Malajzia keleti részén megtalálható szigeteket szerettük volna felfedezni, de az utolsó pillanatban azzal szembesültünk, hogy a kínai újév miatt ott az árak sokkal magasabbak voltak, mint korábban és mire végetért az ünnep, már nem lett volna elég időnk mindenre, így újraterveztünk.🤷🏻‍♀️

Egyébként se volt nagy baj, mert én Balin kiszigeteztem magam, szívesebben lettem volna kicsit a szárazföldön strandolás helyett, plusz Malajzia után is kapunk majd elég strandot. Így beütöttem a google-be, mik Malajzia legolcsóbb helyei és az ötös listán volt Ipoh és Melaka.♥️

Miután mindkettőre rákerestem , szimpatikusnak találtam, így kaptak 1-1 gombostűt. Sergio a portugál múltja miatt találta vonzónak a várost. Sokáig voltak jelen, mint sok más területen is, mint például Goa-n (India),  emiatt sok városrész még mindig a portugál kultúra és építészet jegyeit tükrözi, sőt, Melakának külön portugál városrésze is van.🇵🇹

A portugálok után a hollandok és az angolok is „tiszteletüket” tették itt és ahogy az már csak szokva volt, a város történelmét végül az angolok írták meg.☺️


A város kicsikét modernebb, mint Ipoh és jóval több a turista, de még mindig nem sorolnám az elviselhetetlenül sok kategóriába. Miután leszálltunk a buszról, csak kicsit kellett kérdezősködnünk, hogy megtaláljuk a hotelt, amitől eleinte picit tartottam, mert eléggé lepukkant környéken volt, a házak 90%-ába be nem tenném a lábam. Szerencsénk volt, mert a szomszédunk, a katolikus templomon kívül a mi hotelünk volt az egyetlen új épület.🏠

Berendezkedés után pont annyi időnk maradt, hogy keressünk valamit enni és sétáljunk egyet a városban. Később, ahogy minden este is, a recepción teázgattunk, kiélvezve a korlátlan teavizet és az internetet, ami természetesen csak ott működött.🫖


Melaka nem bővelkedik látnivalókban, következő nap gyakorlatilag be is jártuk a nagy részét, Mint például a Santiago Kapu, amit kiváncsiságból meglestünk a térképen és valóban Santiago felé néz (1.kép).🏰

Igencsak bővelkedik szép épületekben a város, amit egy kanális szel ketté, menetrendszerűen közlekedő komppal. Sok-sok szép híd ível át rajta, amitől egy kicsit Velencében éreztem magam.🌁



Nincsenek megjegyzések: