17/03/23

3. nap 🇷🇪 RÉUNION


Azért arra a látványra kelni, megért mindent. Mivel későn értünk oda, semmit sem láttunk a környezetünkből, nyilván tudtuk, hogy egy parkban vagyunk, azért választottuk, mert van vécé és zuhanyzó is. És persze egész éjszaka hallgattuk az óceán zúgását. De azért tudni és látni nem ugyanaz.🥰


Reggel hétre állítottam az ébresztőt, ha esetleg jönnének a rendőrök, ne ők ébresszenek minket. Igaznak tűnt a 7 órás táborbontás, mert már sokan szedelődzködtek, viszont sokan futottak, nyújtottak, sportoltak. Az is feltűnt, hogy senki sem fürdik, igaz lehet a cápaveszély.🦈


Mire végeztem a jogával, Sergio is felébredt és elment megkeresni a mosdót, én pedig befeküdtem a sátorba naplót írni, teátrális oldalamnak egy megvalósult tiniregény volt az óceánnal a háttérben írkálni. Míg meg nem jött a rendőrség.👮🏽‍♂️


Egy pasi kezdett el franciául beszélni hozzám, de egy nő is benézett a sátorba. Nyilván sejtettem, miről van szó, de boci szemekkel mondtam neki, hogy sajnos nem beszélek franciául, mire elmondta angolul, hogy tilos ott kempingezni. Ó, ne, tényleg? Nem tudtam, nem beszélek franciául. (Azt nem említette meg a rendőr, hogy angolul is ki van írva.)😅


Elmentek, én meg lebontottam a sátrat, úgy vártam hogy Sergio visszatérjen. A strand másik felén felfedeztünk egy kövek alkotta természetes medencét, ahol többen fürödtek, így mi is bementünk, izgalmas volt nézni, ahogy a hatalmas hullámok megtörnek a köveken. Fent pedig megtaláltuk a zuhanyzót is.🚿



Majd útra keltünk. Az első strand amit megnéztünk, úgy 20 km-re volt, de nem volt túl szimpatikus, már messziről se tetszett, ennek ellenére csurig volt emberekkel, gondolom, mert ez még a város területén van (Saint-Pierre).🏡


Kicsit még arrébb kocsikáztunk egy másik strandra, ami már tetszetősebb volt, annyira nem, hogy ott is aludjunk, de ha már elmentünk, maradtunk. A homok ott fekete, vulkanikus homok, egy részén köves, amit aztán a feketehomokos partszakasz váltott fel, ami ráadásul egy hálóval körbe volt kerítve, gyerekek-felnőttek egyaránt szörföztek.🏄🏼‍♀️



Eljutni a partra felért egy kínzással, hiába volt rajtam a papucs, minden ponton, ahol hozzám ért a homok, gyakorlatilag füstölt a lábam, a 30 °-os tűző nap, legalább 60 °-osra melegítette a koromfekete homokot, mire leértem a partra, hólyag lett a talpamon.😆


Itt is sokan voltak, főleg fiatalok, söröztek, és füvet szívták. Alapvetően jellemző az egész szigeten a füvezés, bármerre mentünk, ahol fiatalok voltak, ott szívtak is valamit.🚬



Az egész napot a strandon töltöttük, majd újra visszamentünk az előző esti strandra, az előző napi helyünkre. Péntek lévén rengetegen voltak, így először gyorsan felvertük a sátrat, nehogy más tegye, majd lezuhanyoztunk és megvacsoráztunk.🥯


Előző éjszaka majd’ megsültünk, ezen az éjszakán pedig kicsit hűvös volt, a tenger pedig olyan hangos, hogy végig azt vártam, mikor önt el minket a cunami. 🌊

Nincsenek megjegyzések: