18/03/23

4. nap đŸ‡·đŸ‡Ș RÉUNION


ValĂłszĂ­nƱleg hĂ©tvĂ©gĂ©n nem Ă©rvĂ©nyes a 7 ĂłrĂĄs tĂŒrelemhatĂĄr, mert amikor felkeltĂŒnk, rajtunk kĂ­vĂŒl senki sem mozdult, Ă©s rendƑrt se lĂĄttunk. MiutĂĄn összepakoltunk, felkerekedtĂŒnk, egyrĂ©szt, hogy reggelinek valĂłt vegyĂŒnk, mĂĄsrĂ©szt, hogy bevĂĄsĂĄroljunk kĂ©t napra, amit a hegyekben terveztĂŒnk tölteni, mert amikor majd visszatĂ©rĂŒnk, vasĂĄrnap este, semmi se lesz nyitva.😅



EzutĂĄn elindultunk a hegyekbe. EgĂ©szen 1500 m-ig emelkedtĂŒnk, szĂł szerint a felhƑk fölĂ©. A telepĂŒlĂ©s neve Bois Court, Ă©s azĂ©rt mentĂŒnk oda, hogy lerakjuk a kocsit, leereszkedjĂŒnk 610 m-ig a Grand Bassin nevƱ vĂ­zesĂ©shez, majd visszamĂĄsszunk.💩



Ki volt tĂ©ve egy tĂĄbla amin az ĂĄllt hogy 2 Ăłra az Ășt a vĂ­zesĂ©sig, viszont ĂĄllandĂł navigĂĄtorunk, a maps.me szerint ez 9. RemĂ©ltĂŒk, hogy elƑbbinek lesz igaza.😆



Ez a 900 m-es ereszkedĂ©s, majd emelkedĂ©s nagyjĂĄbĂłl 17 km-en ĂĄt tartott oda-vissza, Sergio lĂ©pĂ©sszĂĄmlĂĄlĂłja szerint. A terv az volt, hogy megcsinĂĄljuk ezt a tĂșrĂĄt, majd a kocsival tovĂĄbbmegyĂŒnk 2300 m-re, ott alszunk, Ă©s onnan mĂĄsnap vulkĂĄn-tĂșrĂĄzunk. Elkövettem ugyanis azt a hibĂĄt, hogy elĂĄrultam, hogy mĂ©g sose lĂĄttam vulkĂĄnt.😂



ElĂ©g hamar megvĂĄltoztattuk a tervet, ugyanis a talaj olyan meredek, Ă©s sziklĂĄs volt, hogy mĂĄr 1 Ăłra utĂĄn fĂĄradtak voltunk. Fogalmam se volt, hogy fogom tudni ezt felfelĂ© teljesĂ­teni. KĂ©sƑbb egy olyan helyre Ă©rtĂŒnk, ahol a lenti telepĂŒlĂ©s vĂ­zszĂĄllĂ­tĂł csöve futott, egy kis csappal. Elvileg azt olvastuk, hogy szĂĄmunkra is ihatĂł a vĂ­z, viszont ilyen volt KazahsztĂĄnban is, aztĂĄn meg örĂŒltĂŒnk, hogy kĂ©t budi volt a szĂĄllĂĄson.đŸšœ



De nagyon szomjasak voltunk, mert tartalĂ©koltuk a vizĂŒnket. Kiittunk hĂĄt egy palackot, Ă©s megtöltöttĂŒk a vĂ­zzel, hogy legyen, tuti, amit tuti, vĂ©gĂŒlis a termĂ©szetben vagyunk, ha jön a szapora, ott a legjobb kicsapni. Nem jött. A vĂ­z RĂ©unionban tökĂ©letesen ihatĂł Ă©s finom.đŸ„°



TehĂĄt a terv azĂ©rt mĂłdosult, mert mĂĄr lĂĄttuk, hogy mire felĂ©rĂŒnk, besötĂ©tedik, Ă©s a hegytetƑn nem tudtuk, milyenek lesznek a körĂŒlmĂ©nyek, Ă©s az biztos volt, hogy ezutĂĄn a kaland utĂĄn szĂŒksĂ©gĂŒnk lesz zuhanyra.🚿



MĂĄr csak azĂ©rt is, mert mindenki, aki szembejött velĂŒnk, a halĂĄlĂĄn volt, Ă­gy vĂĄrhatĂł volt, hogy a terep csak nehezebb lesz. Sokan csinĂĄljĂĄk, hogy leereszkednek, az Ă©jszakĂĄt a lenti faluban töltik, majd mĂĄsnap felmennek. NyilvĂĄn mi azt gondoltuk, ennĂ©l tökösebbek vagyunk, megcsinĂĄljuk az egĂ©szet egyben.😆



Úgy az Ășt felĂ©nĂ©l Ă©n ezt annyira nem gondoltam Ă­gy, de mivel nem volt nĂĄlunk se pĂ©nz, se sĂĄtor, nyilvĂĄn nem volt sok vĂĄlasztĂĄsom, mint kibĂ­rni. Mire leĂ©rtĂŒnk a faluba, a lĂĄbaim remegtek, a tĂ©rdeim pedig rogyadoztak az ĂĄllandĂł fĂ©kezĂ©stƑl, de nagyon bĂŒszke voltam magamra.đŸ€“



PlĂĄne, hogy a faluban tĂĄbla jelezte, hogy 20 perc a vĂ­zesĂ©sig. AztĂĄn elĂ©rtĂŒk a patakot. És nem volt hĂ­d. Csak kövek. Ott ĂĄlltam, Ă©s azon gondolkodtam, hogy na ezt tuti nem fogom. Tuti van mĂĄsik Ășt. Majd jött egy pasi Ă©s közölte, hogy nem, nincs, majd egyik kƑrƑl a mĂĄsikra ugrĂĄlva ĂĄtkelt. Én meg csak nĂ©ztem, Ă©s közben hajtogattam magamban, hogy nem, ezt tuti nem. đŸ˜«



Olvastunk arrĂłl informĂĄciĂłt, hogy sokan leereszkedtek a hegyrƑl, de idƑ hiĂĄnyĂĄban a vĂ­zesĂ©sig nem jutottak el. A lĂłszart. A vĂ­zesĂ©s közel van. Tuti, hogy meglĂĄttĂĄk a patakot, Ă©s visszafordultak. Nekem is megfordult a fejemben. Sergio arcĂĄn is az Ă©n kĂ©telyemet lĂĄttam tĂŒkrözƑdni, rĂĄadĂĄsul neki rosszabb, mert zĂ©rĂł egyensĂșlyĂ©rzĂ©ke van.đŸ€Ł



AztĂĄn jött egy csalĂĄd, hĂĄrom gyerekkel, a harmadik apu hĂĄtĂĄn. Na nem, gondoltam, ha Ƒk mind megoldjĂĄk, akkor nekem is meg kell, kĂŒlönben mire volt jĂł a sok-sok jogĂĄval eltöltött Ăłra. Úgyhogy elindultam. És persze, hogy sikerĂŒlt. BĂĄr pĂĄrszor fĂ©lig szĂ­vrohamot kaptam, mert Sergio botladozott elƑttem, Ă©s mĂĄr magam elƑtt lĂĄttam lezuhanva, betört koponyĂĄval, de az adrenalinlöket szinte ĂĄtrepĂ­tett minket a tĂșlpartra.🩅



UtĂĄna mĂ©g sĂ©tĂĄltunk kicsit, majd egy sziklĂĄnĂĄl kötöttĂŒnk ki, kilĂĄtĂĄssal a vĂ­zesĂ©sre. WOW. A lezĂșdulĂł vĂ­ztömeg, alatta a tĂł, körös-körĂŒl minden zöld, a szĂ©dĂ­tƑ mĂ©lysĂ©g… Nem vagyok tĂ©riszonyos, de ebbe kedvem lett volna beleszĂ©dĂŒlni, a mĂ©lysĂ©g szinte hĂ­vogatott, az suttogva: ugorj, ugorj!🏞️



MĂ©g valamennyit ereszkednĂŒnk kellett, volt ott minden, susnyĂĄs, sĂĄr, minden-minden. majd eljutottunk a vĂ­zesĂ©shez, ami lentrƑl se volt kevĂ©sbĂ© lenyƱgözƑ. Sergio egybƑl csobbant is, Ă©n tĂ©rdig mentem csak bele, mert a vĂ­z rettenetesen hideg volt, Ă©n pedig könnyen felfĂĄzom.đŸ€§



AztĂĄn elindultunk vissza. JĂł ötlet volt bemenni a vĂ­zbe, faszĂĄn lefagyasztotta a tĂ©rdemet, Ă­gy mĂĄr nem Ă©reztem fĂĄjdalmat. VĂ©gĂŒl kereken 2,5 Ăłra volt lejutni Ă©s Ă©n lepƑdtem meg leginkĂĄbb, de ugyanennyi fel. Az ereszkedĂ©stƑl szĂ©tment a tĂ©rdem az ĂĄllandĂł fĂ©kezĂ©s miatt, de felfelĂ© sokkal simĂĄbban ment.đŸ„°



Mivel aznapra töröltĂŒk a vulkĂĄnos terveinket, Ășgy döntöttĂŒnk, hogy megint a partunkon töltjĂŒk az Ă©jszakĂĄt, egybƑl odamentĂŒnk hĂĄt, ott pedig mĂĄr javĂĄban zajlott a szombat esti dĂ­nom-dĂĄnom. SzerencsĂ©re a helyĂŒnk mĂ©g szabad volt.🏕️



Addigra mĂĄr nagyon fĂĄztam, de elmentĂŒnk zuhanyozni, majd vacsorĂĄt követƑen kb. be is ĂĄjultunk. Az a jĂł a reggel 7es kelĂ©sben, hogy maximĂĄlisan kihasznĂĄljuk a napos ĂłrĂĄkat, estĂ©nkĂ©nt pedig -internet Ă©s ĂĄram hiĂĄnyĂĄban- olyan korĂĄn fekszĂŒnk, mint mĂ©g soha.😮






Nincsenek megjegyzések: