05/03/23

8.-10. nap 🇮🇳 VARKALA

400 Rúpiáért (5€) átfuvaroztattuk magunkat újra Thiruvananthapuramba. Kb. félórás vonatutunk volt Varkalába, utunk következő állomására.🥰

Varkala főként a hatalmas és gyönyörű tengerpartja miatt volt számunkra érdekes, és sok más turista számára is. Rengetegen voltak. Indiaiak és fehérek is.☺️

Ez abból a szempontból jó, hogy így legalább alaposan fel vannak készülve a turistákra, értem ezt tisztaság, felszereltség és nyelv szempontjából. Rengeteg lehetőség van jógázni, sőt, az lenne a csoda, ha ki-ki nem találna magának való jógatanárt és jógafajtát.🧘🏻‍♀️

Abból a szempontból is jó, hogy kevésbé bámulnak, bár az egész Keralara igaz. Az is igaz, hogy a strandon napozva nem volt olyan, hogy ne jöttek volna oda hozzánk. A szállásunk is rendben volt, a tisztaság indiai mércével nézve teljesen rendben volt. 13€-t fizettünk egy éjszakáért. A szállás közel volt a parthoz, ami több km hosszú. A víz kellemesen hűvös, a hullámok itt is nagyok, ami nem csoda, mert előttünk a végtelen Indiai óceán terült el.🐚

Esténként a part tele lesz a naplementére érkező emberekkel, ami egyszerűen varázslatos. Mármint a naplemente. Az emberek tömege az Angyalok városa című film egyik jelenetére emlékeztet, amikor a parton gyülekeznek.👼

Egyik este egy hotel területén levő kilátóból néztük meg a naplementét. A lemenő nap minden este tűzvörös és ahogy megy le, vörösre fest mindent. Az eget, a vizet, mindent. A part alacsonyabban fekszik, mint maga a település, mondhatni a szakadékban, ahova lépcsőn lehet bejutni.🌄

Elsétáltunk majdnem a partszakasz végéig, de csak egy darabig tisztítják, ahol már nagyon szemetes volt, onnan visszafordultunk. A szikla tetején a part vonalát követve a település sétálóutcája található. Bazáros, sok-sok étterem, fancy reggelizőhelyek jógázási lehetőséggel és néhány rezort. Mondjuk, én biztos nem hűsölnék egy olyan medencében, amitől alig néhány méterre napi több száz, ha nem ezer ember sétál fel s alá, de kinek-mi.😅

Varkala negatívuma, ahogy részben egész Keraláé, a sok turista. Egy kicsit Balira emlékeztet. De lehet csak a yoga vonal miatt. Pont emiatt boltokban megtalálható áruk igencsak túlárazottak és szerintem az 5-7€-s jógaórák is inkább hozzánk lettek igazítva, mint a helyiekhez.🤷🏻‍♀️

Viszont már első este sikerült egy nagyon jó éttermet találnunk, semmi fancy, egy szimpla nepáli étterem isteni momoval. Nagy szerencsénk volt vele.🥟

Tény, hogy Varkala varázslatos, első alkalmas Indiába utazónak tökéletes, bár ahogy láttam, azoknak, akiknek nem az első, kicsit sok a turisták száma.😩

Egyik nap felkerekedtünk, hogy egy kicsit a másik irányba is elnézzünk. Útunk célja a fekete homokos strand volt és ha már arra jártunk, az útba eső templomokat is megnéztük. A strand egyébként annyira nem volt fekete, mondjuk inkább, hogy részben, viszont azon a részen gyönyörűen csillogott. Strand se sok, a víz magasan volt aznap, de nekünk épp megfelelt és mivel egész délután sétáltunk amúgy sem terveztünk sokáig maradni, csak épp addig, hogy a naplementére visszasétáljunk.🌅

Egyik este békésen teázgattunk a szobáink előtt és egyszer csak arra lettünk figyelmesek, hogy egyre többen vannak az udvarban, egyre nagyobb a hangzavar és ráadásul a rendőrök is megjelentek. Nyilván semmit sem értettünk, de azért moziztunk, bár azon azért csodálkoztunk, hogy nem zavartak be minket a rendőrök, szimplán levegőnek néztek.😅

Úgy egy órás vitatkozás után mind elmentek és vitték magukkal a mi recepciósunkat is. Csak pislogtunk, hogy ez most micsoda, de annyira azért nem aggódtunk, a szállásunk az Agodán keresztül már rég ki volt fizetve. Reggelre a recepciós újra szolgálatban volt és elmesélte, hogy az egyik vendég éjfél körül jelentkezett be, pont akkor, amikor a rendőrség a napi zárást csinálja és kidobta nekik a rendszer, hogy az ember egy keresett bűnöző, így kocsiba pattantak és villogva rongyoltak hozzánk, elkapni az ipsét. A recepcióst csak azért vitték magukkal –állítólag-, hogy vallomást tegyen.😳