02/03/23

6.-7. Nap 🇮🇳 KOVALAM

Útra keltünk egy közeli templomhoz, vagyis inkább egy strandra, ami a templom mellett van, de vittünk magunkkal templomlátogatásra alkalmas ruhát is. Úgy bő 7 km-t sétáltunk, amit nem gondoltunk végig teljesen, de aztán már mindegy volt. Ahogy az is, amikor később rájöttünk, hogy a parttól busz visz a templomhoz. Mindegy is, majd visszafelé.🤣

Félúton megálltunk a szokásos kókuszozásra, majd folytattuk utunkat. A templomhoz érve szembesültünk azzal, hogy csak 5-ig lehet bemenni, mi pedig inkább a naplementére készültünk, viszont abban az időben csak hívőket engednek be.🥥

Lementünk hát a strandra, ahol rögtön egyértelművé vált, hogy nem lesz szó nagy fürdőzésről. Először is ki volt függesztve egy tábla, hogy fürödni tilos, amit természetesen figyelmen kívül hagytunk, mert láttuk, hogy mások is fürdenek.😅

Hatalmas, kezelhetetlen hullámok verdesték a partot és dobálták az embereket. Az is egyértelmű volt, hogy a víz kényelmetlenül gyorsan mélyül. A titok nyitja az volt, hogy ott kellett bemenni és akkor, ahol és amikor mondták. Volt ugyanis két muki a part szélén, ők mutogatták, hol lehet bemenni és azt is, mikor megfelelő.☺️

Fürdés után napoztunk kicsit, míg Sergio egy közeli rezortba pofátlankodott be fényképezni. 4 körül felmentünk a templomhoz, és a templom területén a hatalmas, szétgyúrt Shiva szobor előtt ellőttünk pár képet.📸

A templomi alkalmazottak elárulták, hol a buszmegálló, így visszafelé már nem kellett sétálni, hanem a helyi falújáróra pattantunk, ami 26 rúpiáért (~0,25€) elvitt minket majdnem a szállásig.🏠

Másnap buszra szálltunk és átutaztunk Thiruvananthapuramba. Az eredeti terv úgy szólt, hogy 3 éjszakát Kovalamban leszünk, a 4.-re pedig bemegyünk a városba és ott szállunk meg, és onnan utazunk tovább.🥰

De egyrészt teljesen meg voltunk elégedve a körülményeinkkel, másrészt nem nagyon akartuk kísérteni a jó szerencsénket, Reni tök jól viselte az indiai körülményeket és a tempónkat.😅

Plusz Thiruvananthapuram nem volt annyira messze, bőven elég volt másnap a vonat indulására beérni. Kisétáltunk hát a helyi buszmegállóba, tök feleslegesen, mert kiderült, hogy közelebbről is indul busz. 23 Rúpiát fizettünk fejenként. A városban egy templomot szerettünk volna meglátogatni, eleve úgy is öltöztünk, de két dologgal szembesültünk, amikor megérkeztünk.🙄

Egyrészt a templom délután 1-ig zárva volt, érkeztünkkor úgy dél lehetett. A másik, hogy turistákat egyébként se engedtek be. Nem is baj, a cél úgyis az volt, hogy Reni lásson egy kicsit a városi Indiából is, nehogy már azt gondolja, hogy minden olyan, mint a parton. Sétáltunk hát a környéken, meglestük a piacot, útba ejtettünk néhány templomot.🛕

Még viszonylag korán visszautaztunk, így a tetőn jógázva nézhettük az utolsó kovalami naplementénket.🌆