05/05/22

14. nap 🇺🇿 KARAKALPAKISTAN


A napot kolumbiai barátaink társaságában töltöttük az Aral sivatagban. Együtt reggeliztünk, a taxi pedig délben vett fel minket a ház előtt. Eredetileg úgy szólt a túra, hogy 3 óra oda az út, 3 óra vissza, plusz, amit nézelődéssel töltünk. 7 várromot nézünk meg a sivatagban, 7 körül már otthon is vagyunk. Ehhez képest volt vagy este 9, mire visszaértünk és a hetedik romot inkább elengedtük, mert a szebbeket már úgyis láttuk és nem akartunk még később hazaérni. Barátaink másnap reggel repültek tovább és még vacsizni is akartunk lefekvés előtt.🇨🇴


Mivel Sergio minden úton rosszul lesz, ha nem elől ülhet, így halkan bocsánatot kért már előre, majd elfoglalta helyét, engem pedig hátra beraktak középre, mivel én foglaltam el a legkevesebb helyet. Izgis volt 3 oldalról venni a spanyol adást. Így már nem maradhattam ki a beszélgetésekből és merülhettem bele a könyvembe, ahogy szoktam, és ahogy eredetileg terveztem. Viszont megérte, mert a srácnak könyvesboltja van Kolumbiában, így a téma adott volt.📕

Az üzbég sivatag, Karakalpakisztán Üzbegisztán autonóm területe, melyet délről Türkmenisztán, északról és nyugatról pedig Kazahsztán határol.🇺🇿


Az első három helyszín, amit meglátogattunk inkább volt rom, mint vár, nem is nagyon voltunk biztosak benne, hogy jó helyen járunk-e és egy idő után abban sem, hogy a sofőr tudja-e egyáltalán, mert úgy tűnt, többet megyünk mellé, mint amennyit a megfelelő úton.🤨


Ami viszont igazán szép volt és megérte érte végigkocsikázni a napot, az az utolsó kettő vár volt, amik miatt simán belevágnék még egyszer. Útközben belefutottunk néhány jurtába is, ahol azokat a turistákat szállásolták el, akik azért fizettek, hogy egy éjszakát a sivatagban, jurtában tölthessenek. Úgy amúgy annyira nem nehéz túlélni az éjszakát, ha légkondicionált jurtában alhatsz, all inclusive ellátással.⛺️


Az utolsó várat végül skippeltük, egyrészt, mert a sofőr elárulta, hogy a tutkót már láttuk, másrészt pedig, mert már benne voltunk a naplementében és úgysem láttunk volna sokat. Plusz kicsit bennünk volt a para is, hogy a sok mellékvágány után mennyit utaznánk feleslegesen a jól tájékozódott sofőrünknek köszönhetően.🌅




Nincsenek megjegyzések: