01/05/22

10. nap 🇺🇿 BUCHARA

Bucharában is egy családi házbĂłl kialakĂ­tott hosztelben laktunk, ahol lehetĹ‘sĂ©g van arra is, hogy igazi nomádkĂ©nt többedmagaddal aludj Ă©s arra is, hogy kĂĽlön szobában, fĂĽrdĹ‘vel. Mivel nem volt nagy kĂĽlönbsĂ©g az árak közt, mi a saját-fĂĽrdĹ‘s verziĂłt választottuk reggelivel. A háznak a hoszteles rĂ©szĂ©n is egyĂ©bkĂ©nt nagyon kulturált Ă©s tiszta volt a zuhanyzĂł, volt alkalmunk utolsĂł nap kiprĂłbálni, mivel a vonatunk csak Ă©jszaka indult tovább, a szobánkat pedig már reggel el kellett hagynunk. EgyĂ©bkĂ©nt 17€-t fizettĂĽnk egy Ă©jszakáért reggelivel Ă©s voltak annyira korrektek, hogy ott várakozhassunk a vonat indulásáig egy további Ă©jszaka kifizetĂ©se nĂ©lkĂĽl, plusz mĂ©g olcsĂł taxit is intĂ©ztek nekĂĽnk az állomásra.đźš•

Ugyanitt - a hoszteles rĂ©szen - helyezkedett el egy Ăłriási konyha kĂĽlön a vendĂ©gek rĂ©szĂ©re, a mi reggelinket a tulajdonos, egy család, a saját konyhájában kĂ©szĂ­tette. A recepciĂłs lány volt a család lánya, aki mindenfĂ©le nyelveken beszĂ©lt meglepĹ‘ mĂłdon Ă©s hihetetlenĂĽl kedves Ă©s kompetens volt. Volt egy fia is Ă©s utolsĂł nap, mikor elkezdtĂĽk kicsit faggatni – mivel nem láttunk apát -, elmesĂ©lte, hogy elvált a gyermeke apjátĂłl. Ez szokatlan dolog Ăśzbegisztánban – lĂ©vĂ©n muzulmánok – Ă©s mesĂ©lte a lány, hogy nem is tĂşl boldogok emiatt a szĂĽlei, de szerencsĂ©re nem tagadták ki. Nem, mintha a szĂĽlĹ‘knek ne lett volna jĂł dolguk vele, gyakorlatilag az egĂ©sz szállĂłt a lány vitte el a hátán. Viszont mindenki nagyon cuki volt, amikor elköszöntĂĽnk, a lány anyukája mĂ©g meg is ölelgetett, ami után Sergio aztán vagy egy Ăłrán keresztĂĽl nevetett. Szerinte Ă©lete mulasztása volt nem lefĂ©nykĂ©pezni az arcomat.đź«‚

A hotelben – a legolcsĂłbb a városban – egy csomĂł turista volt folyamatosan, köztĂĽk egy nĂ©met család, akik tĂşrázni indultak innen, egy iráni, de Hollandiában Ă©lĹ‘ srác biciklivel Ă©s egy kolumbiai pár, szintĂ©n hátizsákkal. SĂ©tálgatásaink során is már jĂłval több turistába botlottunk, mint korábban, fĹ‘leg nĂ©metekbe akik szervezett Ăşton voltak. Hallva, hogy egyesek mennyit fizettek egy-egy szervezett ĂştĂ©rt, igencsak megdöbbentĂĽnk, mert mĂ©g a mi 3 hĂłnapos utazásunk is kevesebbe kerĂĽlt, mint nekik – esetenkĂ©nt – 8-10 nap.🎒